Fluorriet – 4 Helder als water

Fluorriet

fluoriet

Samenstelling: CaF2
Hardheid: 4
Dichtheid: 3,2

Fluorriet is een meditatie steen en met haar heldere groene, paarse setting zorgt de steen dat je mee naar binnen voert , de omgeving in jouw nabijheid zuivert en het denken verhelderd.

Tijdens de volle maan heb ik de steen vaker in mijn nabijheid. Met de volle maan zal de fluorriet extra opgeladen worden en geeft het extra kracht om emoties te leren kennen en te transformeren. Het helpt verbinding te maken in verstoorde relaties en laat je zien hoe je weer in contact kan komen met mensen, situaties rondom je heen.

Gebruik de fluorriet bij aanpakken van virussen, het helpt bij het reinigen van het lichaam en zal ongewenste indringers verdrijven.
Het activeert in je lichaam het proces van botgroei, structuur en stevigheid. Het activeert het proces van de zenuwbaan en geeft kleine elektrische impulsen door aan organen en spieren. Hierdoor is het geschikt bij ziekte van parkinson, maar ook helpt tijdens het leren als je moeite hebt om dingen te onthouden. Het gaat vervelende chronische pijnen te lijf. Het lichaam reageert ontspannend en zorgt dat overtollige spanningen weg gevoerd worden.  Het is een positieve steen bij de immuunsysteem, helpt bij te trage schildklier.

Als ik mij verbind met de steen gaat er een zachte prikkeling via mijn hand naar de rest van mijn lichaam. Als energie wil het mij koesteren en warmte bieden en iets zegt.. Toe maar – doe het maar. De steen wil lachen en helpt dat ik positief geladen wordt.
Als ik naar de steen kijk zie ik verstilt water, het activeert ook het vocht in mijn lichaam en maakt de processen ook helder en zuiver.

De fluorriet van mij neem ik vaker mee bij volle maan. Ik gebruik de steen in ceremonie om de maan energie beter te leren begrijpen. Het is alsof de steen me dan roept om hem te gebruiken en geeft de energie van de maan dan meer betekenis.

2-3 fluoriet
2-3 fluorriet

Ik moest de fluorriet steen meenemen naar Australië
Hoewel de steen in China, Engeland en bij Mexico gewonnen wordt, moest ik hem in Australië meenemen. Het was voor mij een verrassing, maar het lijkt net alsof de aarde een byzondere band heeft met de steen en dat de bodem van fluorriet bestaat.
Het heeft mij tijdens de vakantie de Australiërs beter leren begrijpen. Velen zijn Europeanen maar dan gewend aan de Australische bodem en hierin merk ik dat ze steeds meer leren naar bun eigen identiteit te luisteren.

Maar ook de Aboriginals hebben een band met een steen. Het is namelijk de steen van telepathie, waarin men het gesprek aangaat vanuit het praten met gedachten. Hierin wordt het contact met het hart hersteld en kan men elkaar begrijpen en zal de gegevens zonder ruis binnen komen. Het is dan ook goed om emoties te overbruggen en zal je ook
leren de verschillen van cultuur makkelijk te begrijpen.

Ik geeft graag kinderen een fluorriet, omdat het de steen is dat het leren kan versterken en de trauma tijdens het leren kan opheffen. Kinderen worden rustiger en weten ook eerder wat van hen verwacht wordt en als de resultaten beter worden, krijgen kinderen vaker ook meer plezier in school.
Het helpt een kind ook in de groei tijdens de pubertijd en zal het daar ook minder hindernissen bij ervaren.

Fluorriet is een hele fijne steen om te hebben – Het is oprecht en laat het stromen.

Affirmatie: Ik durf mijn gevoelens te verwelkomen en zal de diepte van mijzelf leren kennen.

Geef een reactie

